بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

اگر با توجه به محدودیت فضای رک مرکز خود به‌دنبال خرید یک سرور قدرتمند با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و قیمت مناسب از نسل ۱۰ کمپانی HPE هستید سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 گزینه مناسبی است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا این سرور را به‌طور کامل بررسی کنیم. 

معرفی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

 

امروزه سرعت پردازش و عملکرد داده‌ها برای سازمان‌ها امری مهم واجتناب‌ناپذیر است. سرور DL360 G10 با تجهیز به پردازنده‌های نسل اول و دوم Intel Xeon توانسته دارای عملکرد بالا در محیط‌های محاسباتی و مجازی‌‍سازی باشد زیرا با پشتیبانی از HPE Persistent Memory، کارایی افزایش یافته و سرعت رم با پایداری در ذخیره‌سازی ترکیب شده است.

سرور HPE DL360 G10 در ظرفیت حافظه دقیقا مشابه سرور DL380 است ولی از لحاظ ذخیره‌سازی و توسعه‌پذیری ضعیف‌تر است. البته در محیط‌هایی که محدودیت فضای اشغال رک وجود دارد خرید سرور HP DL360 G10  گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای است.

این محصول با توانایی استفاده همزمان از دو پردازنده Intel Xeon سری Scalable نسل اول و دوم انعطاف‌پذیری بالایی دارد. هنگام خرید این سرور انواع پردازنده‌ها بر اساس نیاز و بودجه برای انتخاب وجود دارد که از پایین‌ترین رده مانند Silver 4108 Processor با ۸ هسته فیزیکی و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تا قدرتمند‌ترین پردازنده مانند Platinum 8280 Processor با ۲۸ هسته فیزیکی و فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز قابل استفاده است. 

پشتیبانی از حافظه‌های نسل ۱۰ با سرعت  ۲۹۳۳ MT/s با ظرفیتی بین ۱ تا ۴.۵ ترابایت به‌ازای هر سوکت باعث افزایش کارایی در حجم‌های کاری Memory-intensive Application (حافظه‌محور) در این سرور می‌شود. در این میان آرایه SKU های Segment optimized processor برای پشتیبانی از پسوندهای Y و N و V و S باعث افزایش عملکرد شده است.

ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای در سرور HPE DL360 G10 تعبیه شده است. مانند:

۱- استفاده از نسخه پیشرفته چیپست  ILO5 با فریمور بروز‌شده  با بهبود Server Configuration Lock و  iLO Security Dashboard و Workload Performance Advisor.

۲- تکنولوژی Silicon Root of Trust به‌همراه ماژول TPM به‌صورت یک پکیج روی مادربورد سرور تعبیه شده است.

موارد اشاره‌شده از دسترسی‌های غیرمجاز به سرور جلوگیری می‌کند و امنیت داده‌ها را در بالاترین استاندارد جهانی برای کاربران ارائه می‌کند. همچنین با استفاده از فناوری HPE OneView مدیران می‌توانند برای منابع شبکه دسترسی‌ها را محدود کنند و بر اساس تشخیص، منابع را در زمان خاص برای کاربران به اشتراک بگذارند.

HPE ProLiant DL360 Gen10سرور 
HPE ProLiant DL360 Gen10سرور

ویژگی‌های سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

 

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدید در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار کارایی، توسعه‌پذیری و امنیت را در سطح بسیار بالا ارائه می‌کند. این محصول در پردازش‌های سنگین و دیتاسنتر، محاسبات با عملکرد بالا(HPC)، مجازی‌سازی، دیتابیس، گرافیک و رندرینگ در سطح حرفه‌ای، شبیه‌سازی و مدل‌سازی کاربرد دارد. کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ، مراکز دولتی، درمانی و آموزشی، شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط و بزرگ برای انواع محیط‌های کاری می‌توانند از قابلیت‌های این سرور استفاده کنند. آنچه در جدول زیر آمده است راهنمای مناسبی برای خرید سرور DL360 Gen10 است. 

بر اساس آنچه در جدول بالا آمده است سرور HPE DL360 Gen10 که در دو پیکربندی ۸SFF و    ۴LFF به بازار عرضه شده است، امنیت، چابکی و انعطاف‌پذیری را به شما ارائه می‌دهد. این محصول با پشتیبانی از نسل اول و دوم  پردازنده‌های Intel Xeon Scalable، در مقایسه با سرورهای نسل ۹، تا ۷۱ درصد، افزایش کارایی و ۲۷ درصد، افزایش تعداد هسته را فراهم می‌کند. 

همچنین با بهره‌مندی از تکنولوژی HPE Persistent Memory یا حافظه پایدار، ظرفیت ۶ ترابایت فضای حافظه رم برای محاسبات پیچیده تحلیلی را ایجاد می‌کند و با استفاده از ۱۲ ماژول ۱۶ گیگابایتی سری HPE Smart Memory NVDIMM در مجموع ۱۹۲ گیگابایت فراهم می‌شود. چرا که  NVDIMM های ۸ گیگابایتی جای خود را به NVDIMM های ۱۶ گیگابایتی داده‌اند. به این ترتیب افزایش ۶۶ درصدی کارایی را نیز ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید که ترکیب این ماژول‌ها در کنار هم بر روی سرور پشتیبانی نمی‌شود.

حافظه‌ NVDIMM برای محیط‌های با محاسبات بالا (hyperscale) ایده‌آل است یعنی محیط‌هایی که بر محاسبه مبنی بر کلود، تحلیل کلان‌داده‌ها، دیتابیس‌های High Performance و همچنین اپلیکیشن‌هایی با زمان تاخیر کم مانند High Frequently Trading یا HFT تمرکز دارند. HFT در واقع پلت‌فرمیست که حجم زیادی از خرید و فروش را در زمان بسیار کم انجام می‌دهد یعنی تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالا اجرا می‌شوند مانند بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره. حافظه‌های NVDIMM برای اپلیکیشن‌های دیتابیسی و تحلیلی که محاسبه Substantial نیاز دارند، مناسب است.

تصویر سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 از ابعاد مختلف

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10
سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

 

جمع‌بندی

 

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 که در این پست به‌تفصیل بررسی شد توسط کمپانی HPE بر اساس پلتفرم و قابلیت توسعه‌پذیری گسترده به بازار عرضه شده است. این محصول با طراحی منحصربه‌فرد خود و با پشتیبانی از نسل اول و دوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon سری Scalable نسبت به نسل قبلی خود افزایش چشمگیری در عملکرد دارد. همچنین با استفاده از تکنولوژی حافظه پایدار HPE Persistent Memory  توانایی ۶ ترابایت حافظه رم را برای کاربران فراهم کرده است.

بر مبنای مشخصات پردازنده، هارد و رم اشاره‌شده، قیمت سرور با توجه به نیاز کاربران متغیر است. بنابراین شما می‌توانید برای استعلام موجودی و قیمت خرید این سرور با کارشناسان ما در شرکت ارمغان اشراق در ارتباط باشید. این مجموعه به‌عنوان یکی از واردکنندگان معتبر محصولات HPE آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights