بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant RL300 Gen11

شرکت HPE با بیش از سی سال فعالیت در زمینه‌ی IT خدمات مختلفی برای رشد کسب و کارهای دیجیتالی ارائه کرده است. این کمپانی با عرضه سرورهای قدرتمندی مانند HPE DL360 G10  و یا HPE DL380 G10 در بازار مشهور است. این بار نیز  HPE نسل یازدهم سرورهای پرولیانت خود را با نام HPE RL300 G11 در کنفرانس HPE Discover 2022 معرفی کرد. این محصول جدیدترین سرور شرکت HPE  میان سرورهای Arm است. سرور RL300 G11 این کمپانی برای مشتریانی عرضه شده است که خدمات گوناگون دیجیتالی، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی، خدمات الکترونیک مالی و همچنین خدمات مبتنی بر ابر مانند Saas یا  LaaS و PaaS را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. چنانچه تمایل به خرید سرور HPE RL300 G11 دارید تا انتهای این پست با ما همراه باشید. 

معرفی سرور HPE ProLiant RL300 Gen11

سرور پرولیانت HPE RL300 G11
سرور پرولیانت HPE RL300 G11

ارائه‌دهندگان خدمات ابری و شرکت‌های بومی ابری به یک زیرساخت مدرن مبتنی بر ابر نیاز دارند تا با رشد روزافزون همگام شوند. HPE با رونمایی از این محصول اولین ارائه‌دهنده سرور سطح یک است که محاسبات را با سیلیکون بهینه‌سازی‌شده بومی ابری (optimized cloud-native silicon) برای ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌های دیجیتالی ارائه می‌کند. به این ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند یک پلتفرم را در مرکز داده خود جایگزین  فضای غیرقابل استفاده رک کنند، پلتفرمی که می‌تواند در محیط‌های لبه‌ای مستقر شود.

همچنین HPE در این محصول مانند سایر سرورهای نسل ۱۰ خود امکانات امنیتی گسترده‌ای را فراهم کرده است. بنابراین برای مدیریت این سرور استفاده از OpenBMC و HPE Integrated Lights Out  یا  (iLO) برای محیط‌های متن باز (Open Source) امکان‌پذیر است که توسط Silicon Root of Trust فعال شده است. آنچه گفته شد به تفصیل در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

اینفوگراف سرور پرولیانت HPE RL300 G11، منبع: https://rb.gy/ehfa9n
اینفوگراف سرور پرولیانت HPE RL300 G11، منبع: https://rb.gy/ehfa9n

در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد ویژگی‌ها و مشخصات فنی سرور پرولیانت HPE RL300 G11 بیشتر بدانیم. آنچه در ادامه می‌آید راهنمای مناسبی برای خرید شما است. 

ویژگی‌های سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 

 

سرور HPE ProLiant RL300 G11 با قدرت زیاد و مصرف کم انرژی همچنین توانایی پردازشی بالا برای بارهای کاری سنگین مناسب هستند. مانند پردازش‌های ابر بومی یا همان Cloud-Native در  Microsoft، Amazon EC2، FORCE .COM . یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در این سرور استفاده از پردازنده‌های Ampere است که به‌دلیل بهره‌مندی از طراحی جدید، عملکرد بیشتری نسبت به رقبای خود در مصرف انرژی دارد. در ادامه به تفصیل ویژگی‌های این محصول را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده‌ از پردازنده‌های Ampere مدل Altera و Altera Max برای پردازش‌های cloud-native
  • عملکرد کاری فوق العاده بالا ( راندمان فنی قابل توجه و کاهش تاخیر در پاسخگویی سرور‌)
  • مصرف انرژی کمتر با هسته‌های بیشتر
  • پشتیبانی از حداکثر ۱۲۸ هسته برای هر سوکت در مدل Altera Max
  • پشتیبانی از حداکثر ۸۰ هسته برای هر سوکت در مدل Altera
  • دارای بازه‌ی سرعتی ۶۴ بیتی، متغیر تا ۳ گیگاهرتز( ۶۴ کیلوبایت برای کش L1 و ۱ مگابایت برای کش L2 و ۱۶ مگابایت برای کش سیستم)
  • تعبیه یک رم با ۸ کانال و دو عدد DIMM برای هر کانال 
  •  پشتیبانی پردازنده‌ی Ampere Altera Max از۸ عدد رم ۷۲ بیت در مدل DDR4-3200 
  •  دارای ظرفیت کم ۹۶۰ گیگابایتی با رابط   ۲.۵  اینچی SAS
  • دارای ۲ پورت USB-3
  • مجهز به پورت مدیریت iLO  و پورت‌های VGA
  • تعبیه یک منبع تغذیه اضافی در پشت دستگاه 
  • فاقد کارت شبکه داخلی
  • پشتیبانی از سه اسلات توسعه PCLe Gen4, و دو اسلات با توانایی OCP یا  Open Compute Project 
  • انعطاف‌پذیری در SKU پردازنده‌های پشتیبانی برای بارهای کاری گوناگونی 
  • حداکثر ۱۰ SSD و دو گزینه ۲ NVME BOOT SSD
  • فرم فکتور ۱U

سرور HPE ProLiant RL300 G11 در یک نگاه

 

تا این قسمت با مشخصات سرور HPE ProLiant RL300 G11 به‌طور کامل آشنا شدید. برای جمع‌بندی و نگاه سریع به مشخصات این سرور  تصویر زیر گوگای آنچه تاکنون گفته شد است. 

سرور HPE ProLiant RL300 G11

جمع‌بندی

 

در این مقاله با سرور جدید HPE مدل RL300 Gen11 آشنا شدید، محصولی که با توجه به ویژگی‌های خود انتظار می‌رود مشتریانی که در حال حاضر از دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی خود استفاده می‌کنند، این سرور را تهیه کنند و از قابلیت‌های جدید آن بهره ببرند. ورود مجدد HPE به بازار سرورهای Arm یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. این نشان می‌دهد که فناوری‌ها و محاسبات ابری مورد توجه این کمپانی قرار گرفته‌اند.

سرورهای HPE سال‌هاست که مورد توجه صاحبان کسب‌وکارها در ایران قرار گرفته است. شرکت ارمغان اشراق محصولات شبکه و سروری این کمپانی را به‌صورت مستقیم در کشور با گارانتی معتبر رسمی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مختلف همچون مشاوره، تامین و پشتیبانی دیتاسنترها با این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights