مدیریت سرور‍‌های نسل ۱۱

مدیریت سرور‍‌های نسل ۱۱ با پلتفرم‌های GreenLake و Compute Ops Management

توجه به زیرساخت‌های مدیریتی مانند پلتفرم GreenLake و کنسول Compute Ops Management یکی از شاخص‌های مهم هنگام خرید سرورها است. اگر به‌دنبال خرید سرورهای کمپانی HPE هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

شرکت‌های فناوری اطلاعات در چند سال گذشته دو گزینه اصلی برای اجرای حجم کاری در اختیار داشته‌اند: ۱- حفظ زیرساخت‌ها در محل، با متحمل شدن هزینه‌های اضافی ۲- انتقال بارهای کاری به ابر و از دست دادن کنترل عملیات و حفاظت از داده‌ها. امروزه، گزینه سوم نیز امکان‌پذیر شده است: مدل مبتنی بر مصرف، که کاربران زیرساخت‌ها را در محل مستقر می‌کنند اما مزایای مشابه ابر را به‌دست می‌آورند. 

شرکت HPE در سال ۲۰۲۲ با پلتفرم جدید GreenLake یا (دریاچه سبز) در خط مقدم گزینه سوم برای فناوری اطلاعات قرار گرفته است و خدمات ویژه‌ای برای انتقال داده به فضای ابری و مجازی‌سازی ارائه می‌کند. 

در این مقاله قصد داریم در مورد پلتفرم GreenLake و کنسول مدیریتی HPE GreenLake for Compute Ops Management صحبت کنیم. در صورت تمایل با ما همراه باشید. 

 پلتفرم GreenLake کمپانی HPE 

 

شرکت HPE در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ محصول ویژه‌ و پیشرفته‌ی خود یعنی HPE GreenLake را رونمایی کرد. سرویس GreenLake انعطاف‌پذیری مشابه ابر را برای دیتاسنتر ودفاتر ماهواره‌ای و راه دور ارائه می‌دهد. GreenLake یک محصول خدماتی و پلتفرم سلف‌سرویس و مدیریتی است، که انعطاف‌پذیری، سادگی و سرعت ابر عمومی را همراه با امنیت، انطباق و دیگر مزایای عملکردی برای زیرساخت‌های فناوری- اطلاعات مراکز داده و مکان‌های دیگر مانند دفاتر از راه دور و ماهواره ارائه می‌کند.

این پلتفرم با قرار دادن اطلاعات بر لبه فضای ابری سرعت انتقال اطلاعات را افزایش می‌هد. به این ترتیب مهندسان حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند با انتقال اطلاعات به فضای ابری، در هر زمان وهر مکان با رابط کاربری ساده‌ داده‌های خود را مدیریت کنند و به‌راحتی از ساخت ماشین‌های مجازی تا  تخصیص فضای ذخیره‌سازی را انجام دهند.

HPE این سیستم را در کل چرخه عمر خود مدیریت می‌کند. در مقابل، مشتریان هزینه اشتراک ماهانه را مشابه بسیاری از خدمات ابری پرداخت می‌کنند. به این ترتیب HPE برای GreenLake انواع مختلفی بسته زیرساختی برای پشتیبانی از حجم کاری مختلف ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، بسته مجازی‌سازی گزینه‌هایی را برای پیاده‌سازی یک راه حل GreenLake که برنامه‌های مجازی را اجرا می‌کند، ارائه می‌دهد و بسته ترکیبی گزینه‌هایی را برای پیاده‌سازی یک زیرساخت ترکیبی نرم افزاری ارائه می‌دهد. همچنین سایر بسته‌ها برای امور ذخیره‌سازی، پشتیبان گیری، مدیریت پایگاه داده، کلان داده، ابر خصوصی و محاسبات با عملکرد بالا ارائه می‌شود.

در ادامه قابلیت‌های بیشتر پلتفرم GreenLake را بررسی می‌کنیم:

قابلیت‌های پلتفرم GreenLake
قابلیت‌های پلتفرم GreenLake

با استفاده از پلتفرم GreenLake همزمان تمامی قابلیت‌های سرورهای فیزیکی را در کنار سرعت بالای فضای ابری در اختیار دارید. اما این سرویس قابلیت‌های دیگری نیز دارد مانند:

۱- کاربردهای تجاری

با پلتفرم لبه تا ابر GreenLake، از مزیت‌های رقابتی تجارت خود بهره‌مند شوید. این قابلیت کیفیت محصول و زمان عرضه به بازار را با کمترین هزینه افزایش می‌دهد. زیرا با حفظ امنیت، کنترل و عملکرد ابر هیبریدی را مطابق با خواسته‌های صنعت خود به‌دست می‌آورید.  

۲- یادگیری ماشینی

پلتفرم GreenLake دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) برای رشد سریع‌تر و تکامل کمپانی‌ها است. این قابلیت با امنیت بالا و امکان سریع به‌روزرسانی‌ها در اختیار کاربران قرار دارد.

۳- ماشین‌های مجازی

با استفاده از پلتفرم GreenLake متخصصان داده و مهندسان توسعه عملیات (DevOps) می‌توانند با چابکی و انعطاف‌پذیری بالا قدرت و امکانات ماشین‌های مجازی را بدون صرف هزینه‌های سنگین در اختیار داشته باشند.

۴- ذخیره‌سازی

با استفاده از پلتفرم GreenLake تمام اطلاعات ذخیره‌شده شرکت‌ها و سازمان‌ها سریع، ایمن و خودکار در دسترس هستند. این قابلیت باعث رشد و توسعه کسب و کار کاربران می‌شود. 

۵- شبکه

از آنجایی که سازمان‌ها به‌دنبال تحول دیجیتال هستند، شبکه‌های آن‌ها نقش مهمی در استفاده از فرصت‌های تجاری جدید و ارائه تجربیات دیجیتالی موردنظر مشتریان و کارکنان ایفا می‌کنند. با کمک پلتفرم GreenLake تجهیزات شبکه در کنار کاهش هزینه­‌های اولیه، چرخه عمر طولانی‌تری خواهند داشت. 

۶- توانایی محاسباتی

دگرگونی دیجیتال، حجم‌های کاری جدید و فشرده داده‌ها و تحلیل‌های بی‌درنگ را در مقیاسی بی‌سابقه هدایت می‌کند. برای سرعت بخشیدن به نوآوری واجرای کارآمد مدل‌سازی، شبیه‌سازی، هوش مصنوعی (AI)، و حجم کار تحلیلی، به قابلیت‌های عملکرد بالا نیاز دارید. پلتفرم GreenLake می‌تواند با استفاده از سرویس ابری، محاسبات را با مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا و سریع‌تر ارائه دهد.

۷- اجرای برنامه Kubernetes در محل 

معماری‌های مبتنی بر Container، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا توسعه و نوآوری برنامه‌ها را سرعت بخشند و درعین حال کارایی و قابلیت انتقال برنامه‌ها را افزایش دهند. Kubernetes استاندارد Container است که HPE با پلتفرم GreenLake امکان فعال کردن Kubernetes را در مقیاس سازمانی فراهم کرده است. Kubernetes سیستمی است که وظیفه هماهنگ کردن برنامه‌های کاربردی و در حال اجرا روی Containers مجازی را دارد. Kubernetes اغلب به‌منظور استقرار و مدیریت برنامه‌های ابری، از طریق زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های ابر عمومی و به‌صورت خودکار، استفاده می‌شود.

۸- حفاظت از داده‌ها

داده‌ها، به‌عنوان ذخیره حیاتی ارزش تجاری یک کمپانی، به‌طور تصاعدی در حال رشد هستند. برای بهره‌برداری مؤثر از داده‌ها و در عین حال محافظت در برابر تهدیدات باج‌افزاری و از دست دادن داده‌ها، سازمان‌ها باید حفاظت از داده‌ها را از لبه به ابر مدرن‌سازی کنند، عملیات را ساده‌سازی کنند و زیرساخت‌ها را بهینه کنند. تمام این موارد با پلتفرم GreenLake امکان‌پذیر است.

۹- مدیریت پایگاه داده

بسیاری از شرکت‌ها پایگاه‌های اطلاعاتی با کارایی بالا دارند که توسط زیرساخت‌های سنتی پشتیبانی می‌شوند که در معرض خطاهای انسانی پرهزینه قرار دارند. علاوه بر هزینه‌های نگهداری بالا، گسترش پایگاه‌ داده و افزایش خطر امنیتی منجر به کاهش عملکرد، سرعت، انعطاف‌ناپذیری، بینش‌های با کیفیت پایین و راه‌حل‌های گران قیمت برای بازیابی بلایای طبیعی می‌شود.

پلتفرم GreenLake سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات بهینه‌شده برای پایگاه داده به‌صورت منحصربه‌فرد را در یک فرم پرداخت به‌ازای استفاده، ارائه می‌دهد. 

۱۰- بهره‌مندی از خدمات لبه 

شرکت‌ها به‌دلیل رشد گسترده داده‌ها، می‌توانند با استفاده از پلتفرم GreenLake از داده‌های لبه برای افزایش ارزش کسب و کار خود استفاده کنند. لبه جایی است که افراد، دستگاه‌ها و سایر موارد به‌هم متصل می‌شوند. با سرویس‌های HPE GreenLake edge، سیستم‌ها و اتصال امن، داده‌ها را در منبع آن تجزیه و تحلیل می‌کنند و تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر، محصولات و خدمات جدید و کارایی‌های افزایش‌یافته را ایجاد می‌کنند. 

۱۱- خدمات ترکیبی و چند ابری 

با پلتفرم GreenLake لبه به ابر، می‌توانید تمام سرویس‌های ترکیبی و چند ابری خود را از یک داشبورد مصرف، مدیریت و کنترل کنید و به کارکنان فناوری اطلاعات خود اجازه دهید روی نتایج کسب‌وکار، مانند توسعه برنامه‌ها و خدمات جدید، تمرکز کنند. 

۱۲- خدمات فوق هم‌گرا 

Hyperconverged یا فوق هم‌گرا یک چارچوب فناوری اطلاعات است که با ترکیب ذخیره‌سازها، واحدهای محاسباتی و شبکه‌‏های مجازی در یک سیستم واحد تلاش می‌‏کند تا پیچیدگی مراکز داده‏‌ها را کاهش و مقیاس‏‌پذیری را افزایش دهد. استفاده از قابلیت زیرساخت HPE hyperconverged باعث ساده‌سازی عملیات، ادغام بارهای کاری و محافظت از داده‌ها می‌شود و همزمان قادر خواهید بود به همه‌ی برنامه‌های خود در بخش فناوری اطلاعات ترکیبی قدرت دهید. این سرویس از طریق پلتفرم HPE GreenLake edge-to-cloud در دسترس است.

۱۳- انتقال داده‌ها

دگرگونی و تغییر شکل فرآیند انتقال فناوری همراه با ذهنیت جدید در فرهنگ، عملکرد و اقتصاد است. از آنجایی که هزینه‌ و خطرات انتقال ابر داخلی معمولاً کمتر از انتقال ابر عمومی است، بیشتر سازمان‌ها به‌دنبال یک مدل ترکیبی هستند که از ابر داخلی، چندین ابر عمومی و محاسبات لبه برای ارائه ترکیب مناسب استفاده کنند. به این ترتیب اثربخشی تصمیم‌گیری، چابکی، امنیت و کاهش هزینه ایجاد می‌شود.

با GreenLake می‌توانید به ترکیب مناسب دست پیدا کنید و ارزش داده‌های خود را در هر کجا که هستند حفظ کنید و خطرات فنی و مالی را کاهش دهید تا سریع‌تر به اهداف تحول دیجیتال خود برسید.

۱۴- ابر خصوصی شرکت 

GreenLake یک تجربه ابری مدرن برای محیط کار و ماشین‎های مجازی در محیط خصوصی شما ارائه می‌دهد. HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise یک مدل ابری برای برنامه‌ها و داده‌های شما در هر کجا که هستند – در مرکز داده یا لبه‌ – با امنیت و مقیاس‌پذیری موردنیاز کسب‌وکار شما ارائه می‌کند.

۱۵- خدمات GreenLake برای SAP

SAP مخفف System Analysis and Program Development است که به معنای تحلیل سیستم‌ها و توسعه برنامه‌ها است. GreenLake زیرساخت مقیاس‌پذیر برای پشتیبانی از راه حل‌های SAP ارائه می‌دهد. SAP HANA هسته دیجیتالی جدیدی از تحول کسب‌و‌کار است که امکان نصب SAP را در فضای ابری، مستقر در محل و یا ترکیبی از هر دو را فراهم کرده است.

برای استفاده حداکثری از پلتفرم SAP HANA، زیرساختی که از آن پشتیبانی می‌کند باید استانداردهای دقیق در دسترس بودن، امنیت و قابلیت اطمینان را که اغلب در محل، ابرهای متعدد و معماری‌های ترکیبی است، رعایت کند.

۱۶- امنیت، ریسک و انطباق

بسیاری از سازمان‌ها غرق تهدیدهای امنیتی هستند که باید با آن‌ها مقابله کنند و یا راه‌حل‌های امنیتی برای محافظت از خود خریداری کنند. در عین حال، انطباق با مقررات پیچیده‌تر می‌شود و یافتن مجموعه مهارت‌های مناسب برای مدیریت این چالش‌ها دشوارتر از همیشه است. با ابزارها و مهارت‌های مناسب GreenLake از کسب و کار خود در برابر تهدیدات در حال تحول محافظت کنید.

۱۷- دسکتاپ مجازی

پلتفرم GreenLake راه‌های جدید کار با زیرساخت دسک‌تاپ مجازی امن و مقیاس‌پذیر را به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌دهد. انعطاف‌پذیری مکان و دسترسی به دستگاه همچنین توانایی ارائه بهره‌وری و امنیت بیش از همیشه مهم است، . برای این منظور ابر عمومی یکی از گزینه‌ها است، اما نه زمانی که حاکمیت داده، حریم خصوصی، عملکرد یا ملاحظات امنیتی، برنامه‌ها و داده‌ها در محل حضور دارند بلکه زمانی که این قابلیت‌ها در فضای ابری ارائه شوند. 

یکی از خدمات ارائه‌شده توسط پلتفرم GreenLake که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد کنسول یکپارچه‌سازی محاسبات با خدمات HPE GreenLake for Compute Ops Management است. این سرویس ابری در ژوئن ۲۰۲۲ برای یک دوره آزمایشی رایگان ۹۰ روزه در دسترس قرار گرفت. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

کنسول مدیریتی GreenLake for Compute Ops Management کمپانی HPE

اولین بار در رویداد HPE Discover 2021 معرفی شد. این سرویس که توسط HPE GreenLake ارائه شد یک کنسول مدیریتی بومی ابری برای دسترسی، نظارت و مدیریت سرورها است.

کنسول مدیریتی GreenLake for Compute Ops Management کمپانی HPE

 Compute Ops Management به‌راحتی مدیریت چرخه عمر محاسباتی را به‌صورت آنی و ایمن در سراسر محیط محاسباتی مشتری خودکار می‌کند. این سرویس ابری کمپانی HPE در ژوئن ۲۰۲۲ برای یک دوره آزمایشی رایگان ۹۰ روزه در دسترس کاربران قرار گرفت.

سازمان‌های امروزی به منابع محاسباتی نیاز دارند تا در محیط‌های بیشتری نسبت به قبل در دسترس باشند. محیط‌هایی که زمانی در مراکز داده زندگی می‌کردند، اکنون در لبه، نزدیک به محل تولید و مصرف داده‌ها و در فضای ابری قرار دارند که می‌توانند چابکی بیشتری ارائه دهند. برخی در حال تبدیل محاسبات به خدمات مبتنی بر مصرف هستند که می‌تواند یک تجربه ابری را در همه جا ارائه دهد. 

با این حال، ابزارهای مدیریت محاسباتی اغلب از هم گسیخته و پیچیده هستند و موانعی را برای تحول ایجاد می‌کنند. در ادامه برخی از موانع آمده است:

• راه اندازی محیط‌های توزیع شده کند و پیچیده است. استقرار این عملیات به فرآیندهای دستی متکی است که زمان‌بر و مستعد خطا هستند.

• نوآوری محدود است و استفاده از هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل محدود می‌شود، نه برای حل مسئله که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

• تیم‌ها زمان خود را بیشتر صرف کارهای روزمره، رفع مشکلات و به‌روزرسانی دستی سرورها می‌کنند و کمتر به کارهای استراتژیک و پیشروی در ابتکارات و نوآوری می‌پردازند.

بنابراین همه کسب‌وکارها با چالش‌های تبدیل دیجیتالی، رسیدگی به خطرات امنیتی و کارآمدی رو به رو هستند. مدیریت پیچیده سرور عامل اصلی این چالش‌ها و کاهش سرعت نوآوری است. HPE GreenLake for Compute Ops Management این چالش‌ها را با ساده‌سازی و یکپارچه‌سازی عملیات در سراسر چرخه عمر سرور، بدون توجه به مکان زیرساخت محاسباتی حل می‌کند. این کنسول یک تجربه ابری منسجم و ایمن برای کل محیط فراهم می‌کند که به‌صورت انعطاف‌پذیر مقیاس می‌شود و مدیریت محاسبات را یکپارچه می‌کند. به‌عبارتی می‌توانید کل محیط خود را با یک تجربه ایمن و ساده مدیریت کنید. در ادامه به ویژگی‌های GreenLake for Compute Ops Management اشاره می‌شود: 

ویژگی GreenLake for Compute Ops Management

 

۱- ایمن، خودکار و یکپارچه

HPE GreenLake با Compute Ops مدیریت محاسبات را متحول می‌کند و کاربران می‌توانند سرور خود را از راه دور با امنیت، سادگی و به‌طور یکپارچه مدیریت کنند. به این ترتیب امکان انجام عملیات ایمن و رمزگذاری‌شده و منطبق با زیرساخت‌های محاسباتی سازمان با کنترل حاکمیت و انطباق به‌راحتی در کل محیط فراهم می‌شود.

با مدیریت چابک کل چرخه عمر سرور با Compute Ops در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود و راندمان سرور بهتر و به‌روزرسانی‌ها با چند کلیک و راحت‌تر انجام می‌شود.

همچنین کنسول Compute Ops باعث یکپارچه‌سازی مدیریت محاسباتی می‌شود و کاربران می‌توانند از یک کنسول برای مدیریت سرورهای خود استفاده کنند به‌عبارتی محیط جهانی خود را در زمان واقعی با دسترسی به ده‌ها هزار سرور مدیریت کنند. در این وضعیت شناسایی مشکلات مربوط به وضعیت، گزارش‌ها و بینش‌ها آسان‌تر می‌شود. 

۲- چابک و ساده

به‌عنوان بخشی از HPE GreenLake کنسول Compute Ops Management یک تجربه ساده سازگار و مدیریت‌شده از لبه به ابر ارائه می‌دهد. به این معنی که کاربران می‌توانند از مجموعه‌ای از ابزارها و فرآیندها در سراسر محیط خود استفاده کنند و مدیریت دستی ابزارهای خود را متوقف وبا خدمات، ویژگی‌ها و اصلاحات جدید جایگزین کنند. به این ترتیب کاربران به‌سرعت با انعطاف مالی وارد بازار نوآوری می‌شوند. سادگی اتوماسیون مدیریت چرخه عمر چابک باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

سخن‌پایانی

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید ابزارهای نوین کنترل از راه دور، کمپانی HPE همواره در ارائه خدمات و محصولات نوین، ساده و ایمن پیشتاز بوده است. این کمپانی همگام با عرضه سرور‌های نسل ۱۱ خدمات ابری خود را در قالب پلتفرم‌های ساده و امن به کاربران عرضه کرد. 

HPE GreenLake پلتفرم مدیریت محاسبات در فضای ابری است که در این مقاله به آن پرداختیم. یکی از خدمات GreenLake کنسول مدیریت سرور Compute Ops Management است که به‌تفصیل به آن اشاره شد. 

شرکت ارمغان اشراق به‌عنوان واردکننده سرورهای HPE و تجهیزات مرتبط آماده ارائه بهترین خدمات با گارانتی معتبر به شما عزیزان است. در صورت تمایل با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights