SERVER HPE

بررسی تخصصی سرور HPE Proliant DL360 G10 Plus

کمپانی HPE در آپریل ۲۰۲۱ با ارائه سرور DL360 G10 Plus یک محصول تک یونیت جمع‌وجور بار دیگر بهینه‌سازی‌های خود را به نمایش گذاشت. چنانچه به‌دنبال خرید سرور DL360 G10 Plus هستید تا انتهای این پست همراه ما باشید.

معرفی سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus

 

مدل DL360 Gen10 Plus از نسل سوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable بهره برده است. همانطور که اشاره شد، سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus یک سرور تک یونیت با ارتفاع ۴.۲۹ سانتیمتری است که فضای کمتری از رک سرور را اشغال می‌کند. بنابراین می‌تواند نیاز کاربرانی که خواهان گسترش و یا به‌روزرسانی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان خود هستند، را برطرف نماید. زیرا با بار‌های کاری و محیط‌های مختلف سازگار است. 

ویژگی‌های مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری این سرور Gen10 Plus را به محصولی ایده‌آل برای کسب و کار‌ها تبدیل کرده است که با عملکرد بالا، برای مجازی‌سازی، پشتیبانی از دیتابیس‌ها یا پردازش‌های قدرتمند مناسب است. 

https://www.youtube.com/watch?v=V0V9adCd8R8

سرورهای DL360 G10 Plus دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. مثلا قابلیت پیکربندی مموری‌های پرسرعت (High-speed Memory) روی یک سرور دو برابر بیشتر شده است. همچنین پردازنده‌های نسل سوم اینتل که در این سرورها استفاده شده‌اند، از فناوری Software Guard Extensions ( به‌اختصار SGX)، بهره می‌برد که موجب ارتقای امنیت سرور خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا ویژگی‌های کامل این سرور را بررسی کنیم. توجه به نکات زیر راهنمای خوبی هنگام خرید برای شما است.

ویژگی‌های سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus

 

سرور DL360 G10 Plus در ادامه نسل قبلی خود یعنی سرور DL360 G10 معرفی شد و در بخش‌های مختلف به‌خصوص پردازنده، حافظه رم، کنترلرهای استوریج و به‌کارگیری نسل جدید دیسک‌های SSD (با درگاه‌های NVMe , SAS 24G) ارتقا فراوانی داشته است. 

ما تمام ویژگی‌های این سرور را یکجا برای شما در جدول زیر گردآوری کردیم. کسب و کارها می‌توانند موارد زیر را براساس نیازسنجی مدیر شبکه و آی تی خود انتخاب کنند. 

HPE ProLiant DL360 G10 Plus
ویژگی‌های سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus

بر اساس ویژگی‌های اشاره‌شده سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus یک سرور با کارایی، قابلیت اطمینان و امنیت بالا و مناسب مجازی‌سازی، پایگاه داده و بارهای کاری محاسباتی است. این محصول زمانی که با نسل جدید دیسک‌های SSD ترکیب شود، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. 

دیسک‌های SSD سریع‌ترو قابل‌اعتمادترنسبت به هارد دیسک‌های سنتی (HDD) هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. با SSD، سرور شما سریع‌تر بوت می‌شود، برنامه‌ها سریع‌تر راه‌اندازی و داده‌ها  سریع‌تر خوانده و نوشته می‌شوند. بنابراین به‌طور قابل توجهی عملکرد  برنامه‌ها و حجم کاری شما بهبود می‌یابد.

هنگام استفاده از SSD با سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus، مطمئن شوید که نوع SSD مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کرده‌اید. HPE طیف وسیعی از گزینه‌های SSD از جمله SATA، SAS و NVMe SSD را ارائه می‌دهد. SSD های NVMe سریع‌ترین و گران‌ترین گزینه‌ها هستند، در حالی که SSD های SATA کندترین و کم هزینه‌ترین انتخاب است. SAS ها در بین این دو مورد قرار می‌گیرند.

در نظر گرفتن ظرفیت و استقامت SSD نیز مهم است. ظرفیت  (Capacity) به مقدار داده‌ای که روی درایو ذخیره می‌شود، اشاره دارد در حالی که استقامت (Endurance) تعداد چرخه‌های نوشتنی که درایو می‌تواند انجام دهد است. برای بارهای کاری با نوشتن بالا، مهم است که یک SSD با درجه استقامت بالا انتخاب کنید تا مطمئن شوید که می‌تواند حجم کار را تحمل کند.

به‌طورکلی، استفاده از نسل جدید دیسک‌های SSD با سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus عملکرد سرور را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. بنابراین می‌توانید با انتخاب نوع SSD مناسب برای نیازها و حجم کاری خود، بهترین عملکرد و قابلیت اطمینان ممکن را از سرور خود دریافت کنید.

همچنین همانطور که در جدول می‌بینید امنیت سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus با در نظر گرفتن چندین ویژگی نوین باعث محافظت از داده‌ها و برنامه‌های شما می‌شود. یکی از ویژگی‌های امنیتی کلیدی، HPE iLO 5 است که مدیریت سرور از راه دور را به‌طور ایمن فراهم می‌کند. iLO 5 چندین ویژگی امنیتی از جمله راه‌اندازی امن، تأیید فرمور زمان اجرا و ذخیره‌سازی داده‌های رمزگذاری‌شده را ارائه می‌دهد. همچنین از پاک کردن امن پشتیبانی می‌کند، به این معنا که  باعث می‌شود قبل از، از کار انداختن سرور (Decommissioning)، اطلاعات موجود در هارد دیسک سرور را به‌طور ایمن پاک کنید.

سرور ProLiant DL360 G10 Plus همچنین دارای فناوری Silicon Root of Trust، یک ویژگی امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار است که برای بوت شدن ایمن و اعتبارسنجی  فریمور استفاده می‌شود. این فناوری با اطمینان از اینکه فقط فریمور معتبر می‌تواند روی سرور بارگذاری شود از حمله به آن محافظت می‌کند. در عین حال  ماژول پلتفرم مورد اعتماد (TPM) موجود در سرور، که یک ویژگی امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار است با ذخیره ایمن کلیدهای رمزنگاری از دسترسی غیرمجاز و دستکاری سیستم جلوگیری می‌کند. 

علاوه بر ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار که در بالا اشاره شد، سرور ProLiant DL360 G10 Plus دارای HPE’s Secure Compute Lifecycle است که مجموعه‌ای از بهترین اقدامات امنیتی موجود در فریمور و نرم‌افزار سرور را ارائه  می‌دهد. شامل راه اندازی ایمن، اعتبارسنجی فریمور زمان اجرا و پاک کردن ایمن. 

بنابراین، سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus با تجهیز به ویژگی‌ها و شیوه‌های امنیتی اشاره‌شده باعث محافظت از داده‌ها و برنامه‌های شما در برابر تهدیدات امنیتی بالقوه می‌شود.

تصاویر سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus از ابعاد مختلف

سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus

جمع‌بندی

 

سرور قدرتمند HPE ProLiant DL360 G10 Plus مدل بهینه‌شده نسل دهم DL360 است که نسل سوم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable را پشتیبانی می‌کند. اگر رک سرور شما یک یونیت است، DL360 G10 Plus بهترین انتخاب از سری ۳۰۰ است. این سرور گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهایی است که نیاز به جدیدترین فناوری‌های سخت‌افزار، امنیت و ماندگاری دارند. زیرا سرورهای رکمونت نوع DL360 از نظر ابعاد استاندارد رک، اندازه‌ای معقول دارد و با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کند با انعطاف بالا می‌تواند نیازهای یک کسب و کار بزرگ (بانک‌ها، دانشگاه‌ها، بیمه‌ها) و متوسط را تامین کند. ضمن اینکه یک سرور همه‌کاره و قابل اعتماد است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از بارهای کاری، مجازی سازی، رایانش ابری و برنامه‌های محاسباتی را با کارایی بالا پشتیبانی کند.

این محصول به‌جز ظرفیت هارد و محدودیت نصب کارت گرافیک، با مدل DL380 تفاوتی از نظر نصب پردازنده ندارد و تنها نقطه ضعف آن پشتیبانی از تعداد پایین درایو است که پیشنهاد می‌شود کنار آن از SAN Storage یا NAS Storage استفاده کنید.

چنانچه تمایل به خرید سروریا قطعات و تجهیزات مرتبط با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی معتبر دارید، می‌توانید از مشاوره فنی متخصصان و کارشناسان ما در شرکت ارمغان اشراق بهره‌مند شوید. 

در صورت تمایل دیدگاه خود را در مورد نصب و کارکرد این سرور با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights